loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

زوربای یونانی

5 / 0
like like
like like

محصولات مرتبط

راوی زوربای یونانی یک روشنفکر جوان یونانی است که می‌خواهد برای مدتی کتاب‌هایش را کنار بگذارد. او برای راه‌اندازی مجدد یک معدن زغال سنگ به جزیره کرت سفر می‌کند و درست قبل از مسافرت با مرد ٦٥ ساله رازآمیزی به نام آلکسیس زوربا آشنا می‌شود. این مرد او را قانع می‌کند که وی را به عنوان سرکارگر معدن استخدام کند. آنها وقتی به جزیره کرت می‌رسند در مسافرخانه یک فرانسوی به نام مادام هورتنس سکونت می‌کنند و بعد از آن به کار روی معدن می‌پردازند. با این حال راوی نمی‌تواند بر وسوسه‌اش برای کار بر روی دستنوشته‌های ناتمامش درباره زندگی و اندیشه بودا خودداری کند. در طول ماه‌های بعد، زوربا تاثیر بسیار عمیقی بر مرد می‌گذارد و راوی در پایان به درک تازه‌ای از زندگی و لذت‌های آن می رسد. 
زوربا، قهرمان کتاب، گرچه فردی است عامی و تحصیل نکرده، ولی مرد کار است و مرد زندگی. اگر از معتقدات دینی و شوریدگی بی‌حد و پایانش نسبت به زن ــ یا، به قول خودش، آن سرگرمی پایان‌ناپذیر ــ صرف‌نظر کنیم، مردی است بسیار توانا، اهل عمل و فرزانه. 
از «زوربای یونانی» تاکنون یک اقتباس سینمایی موفق در 1964 ساخته شده‌ است.
کازانتزاکیس در 1956 از طرف کانون نویسندگان یونانی برای دریافت جایزه نوبل ادبیات معرفی شد و در 1957 با یک رای کمتر نسبت به آلبر کامو، این جایزه را از دست داد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "زوربای یونانی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک