loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

غنا و موسیقی

5 / 0
like like
like like

امروزه موضوع غناء و موسیقی، فراگیر و جزو مبتلابه ترین مسائل جامعه ی اسلامی است. مسلّماً بخشی از آنچه در جامعه اسلامی رواج دارد، از نوع حلالِ غناء و موسیقی نیست و بسیاری از مردم به لحاظ عدم اطّلاع از مرز دقیق غناء و موسیقی حلال و حرام، به غناء حرام مبتلا میشوند و به رغم فتوای رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) - «یادگیری و تدریس موسیقی و ترویج آن و تشکیل کنسرت موسیقی با گروه خاصّ موسیقی، هرچند موسیقی حلال باشد، با اهداف عالیه نظام مقدّس اسلامی سازگار نیست.» - مراکزی به ترویج و اجرای آن در مراسم گوناگون مشغولند.
بااین همه و به رغم اهمّیّت و محلّ ابتلاء بودن مسئله، چندان کار علمی محقّقانه و همه جانبه، پس از پیروزی انقلاب درباره آن، صورت نپذیرفته و مردم متدیّن پاسخ روشنی درباره ی بسیاری از مصادیق غناء و موسیقی از حوزه ها دریافت نمیکنند و کلّی گویی و اکتفا به سخنان و تحقیقات محقّقان نیز گرهی نمیگشاید.
کتاب حاضر مفهوم غناء و موسیقی حرام را تبیین میکند و زوایای آن را میکاود و ازاین پس حوزه های علوم دینی باید با تطبیق دقیق مفهوم غناء و موسیقی حرام بر مصادیق آن، تکلیف متدیّنان و مراکز مسئول در این زمینه را روشن کنند.
درس نامه ی غناء، متن تنظیم شده و ویراسته ی 75 جلسه تدریس درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای - رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) - از جلسه ی 250 در تاریخ 4/آذر/1387 تا جلسه ی 325 مورّخ 6/بهمن/1388 است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "غنا و موسیقی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک