loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ده شب رویا

5 / 0
like like
like like

این مجموعه ی مشهور با نام ده شب رویا، ده داستان کوتاه مرتبط به هم یا ده رویای متصل است که از فضایی سورئالیستی برخوردار می باشد. نویسنده ی این کتاب، ناتسومه سوسه کی یک رمان نویس و پژوهشگر ادبیات انگلیسی است که از چهره های شاخص ادبیات مدرن در کشور ژاپن به حساب می آید. در میان آثار او، داستان ما گربه هستیم یکی از معروف ترین داستان هایی است که به قلم وی نگارش شده و تقریبا تمام مردم ژاپن و حتی کودکانی که در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند، با آن آشنا هستند. تصویری از این نویسنده ی شهیر بر اسکناس های هزار ینی ژاپن به چاپ رسیده است.
ده شب رویا، مجموعه ای کوچک و محیرالعقول از ناتسومه است که به دلیل فضای مات و سورئالیستی خود، در قیاس با سایر آثار او از سبک نگارش وی متمایز است. این ده داستان موجز و مختصر، قصه هایی هستند که وی در سال هزار و نهصد و هشت میلادی با تمرکز بر رویاهایی که دیده بود، برای یک روزنامه ی ژاپنی به رشته ی تحریر در می آورد.
همچون تمام آثار وی، این اثر هم بسیار خوش تراشیده شده و داستان های بسیار عجیبی را همچون پیرمردی که در تلاش است طنابی را به مار تبدیل کند و سپس مرتکب خودکشی شود تا قصه های عمیقا تکان دهنده نظیر کودکی نابینا که بر پشت یک آواره سوار است و مسیر آن ها سرانجام به محلی که آواره مرتکب قتل شده می رسد، شامل می شود. این کتاب مورد اقتباس چندین کارگردان ژاپنی برای ساخت فیلم هم قرار گرفته، بنابراین خواندن این مجموعه ی میخکوب کننده برای طرفداران ادبیات ژاپن و داستان های سورئال، تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ده شب رویا" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک