loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

طفلی به نام شادی

5 / 1
like like
like like

شفیعی کدکنی نام آشنا و استاد ارزشمند ادبیات ماست که تصحیح ها ، پژوهش ها و مقالاتش تاثیر ژرفی در اعتلای غنای ادبی ایران داشته است.همچنین اشعار متعددی از این استاد مطرح در سالهای متمادی به چاپ رسیده است.تازه ترین مجموعه شعر شفیعی کدکنی «طفلی به نام شادی» نام دارد که در بر دارنده پنج دفتر شعر است که توسط نشر سخن به چاپ رسیده و پس از بیست و سه سال در اختیار مخاطبانش قرار گرفته است.
کسانی که علاوه بر شاعری به اشتغالات ادبی دیگر می پردازند معمولا تاکیدی اساسی بر فرم و تکنیک میکنند و این مساله غابا موجب تصنعی شدن فضای اشعار آنهامیشود. اما این مساله در مورد اشعار دکتر شفیعی کدکنی رخ نداده است.
در مقدمه کتاب ایشان به طعنه نوشته اند: "در تمام مدت شاعری من که عمری شصت و چند ساله دارد- من همچنان آدم عقب مانده ای باقی مانده ام که نه وزن را رها کرده ام و نه قافیه را و نه معنی را، نه عشق را و نه تأمّلات وجودی را و نه ایران را. برای اثبات عقب ماندگی یک شاعر سندی استوارتر از این می توان یافت؟ آن هم در مملکتی که عقل اکثریت مردم آن به چشم شان است!" و در ادامه اضافه میکند که داوری شعر با جامعه و به خصوص جامعه آینده است و باد سیاست که بخوابد معلوم می شود وزن هر شعر چقدر است.
مجموعه شعر «طفلی به نام شادی» شامل پنج دفتر با عنوان های «زیر همین آسمان و روی همین خاک»، «هنگامه شکفتن و گفتن»، «از همیشه تا جاودان»، «شیپور اطلسی ها» و «در شب سردی که سرودی نداشت» است. «طفلی به نام شادی» مجموعه اشعار شفیعی کدکنی از 1376 به بعد است.پیش از این نشر سخن دو مجموعه دیگر از اشعار این استاد را منتشر کرده است.
شایان ذکر است که در بعضی از اشعار مجموعه «طفلی به نام شادی» محل سروده شدن ذکر شده است مانند: پرینستون،آکسفورد، لیدن یا توکیو که فضای اقلیمی در آنها قابل ردیابی است .

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "طفلی به نام شادی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک