loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

پری شب (ترانه)

5 / 0
like like
like like

کتاب «پری‌شب» که شامل مجموعه‌ای از ترانه‌های منتشر نشده حامد عسکری است که در سال 1395 از سوی نشر شانی منتشر شده است. این مجموعه در 88 صفحه به چاپ رسیده است.
در مقدمه این مجموعه ترانه به قلم حامد عسکری آمده است: «تمام آنچه که در این دفتر گرد آمده‌اند، عکاسی با واژه بودند، ثبت دل‌مشغولی‌های رقیقی که کرشمه داشتند و بر شانه‌های غزل جایشان راحت نبود. همیشه سر چاپ‌شان دغدغه داشتم که ترانه یک اثر شنیداری است که بعد از زلف گره‌زدن با ساز و حنجره بایست شنیده شود؟ یا قالبی‌ست مستقل که می‌شود خوانده شود و مخاطب با آن ارتباط بگیرد؟ با اصرار بسیاری از اساتید و دوستان خاصه حضرت یوسف‌علی خان میر شکاک که عمرش دراز باد و فرمود: پسر جان از من می‌شنوی ترانه‌هاتو حتما چاپ کن ببین کی بهت گفتم. بالاخره دلم قرص شد و دفتر حاضر پدید آمد.»
این کتاب از سه فصل با عنوان‌های «دفتر اول»، «دفتر دوم» و «دفتر سوم» تشکیل شده که دفتر اول شامل 25 شعر، دفتر دوم 6 و دفتر سوم از 4 شعر تشکیل شده است. از شعرهای موجود در این کتاب می‌توان به «به ساعت داری نگاه می‌کنی»، «چه شب‌ها که تو بارون بهاری»، «حواست نیس»، «پاییز»، «نگران»، «یه کم سخته»، «خدا شاهده»، «گریه» و « من هنوزم شبیه بچگیام» اشاره کرد.
فصل نخست این کتاب، ترانه‌های عاشقانه که رگ‌هایی از اعتقادات مذهبی شاعر در آن دیده می‌شود را شامل می شود و فصل دوم و سوم کتاب، ترانه‌هایی با موضوع دفاع مقدس و اهل بیت حضرت محمد (ص) پرداخته شده است. یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب پرداختن به برخی رویدادهای ارزشی مانند بد دانستن اختلافات طبقاتی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، شهدای غواص، توجه به زبان‌های محلی و ارزش‌های اهل بیت پیامبر اسلام (ص) است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "پری شب (ترانه)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک