loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

والدین سمی

5 / 0
like like
like like

وقتی به پدر و مادرتان فکر می‌کنید، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ خاطراتی که به یادتان می‌آید بد است یا خوب؟ فکر می‌کنید رفتار والدینتان با شما چه تأثیری بر شخصیتتان داشته است؟ سوزان فوروارد روانشناس معروف این حوزه در کتاب والدین سمی پاسخ شما به این پرسش‌ها را بررسی می‌کند و زنگ خطرهای تربیت فرزند را برای پدران و مادران به صدا درمی‌آورد.

همانطور که می‌دانید والد بودن از ما انسانی بی‌نقص نمی‌سازد؛ بلکه ما را در جایگاهی قرار می‌دهد که نواقصمان علاوه بر زندگی خودمان بر زندگی فرزندمان نیز تأثیر می‌گذارد. مشهور است که بسیاری از خصوصیات شخصیتی و مسائل و مشکلات روانی انسان‌ها ریشه در دوران کودکی آنان دارد و آنچه واضح و مبرهن است این است که رفتار والدین با فرزند بخش اعظمی از این خصوصیات و مسائل را تشکیل می‌دهند.

اولین جمعی که کودک حضور داشتن در آن را تجربه می‌کند، جمع خانواده است. کتاب والدین سمی (Toxic Parents) که به مسائل روانشناختی می‌پردازد، به ما نشان می‌دهد که تفاوت‌هایی میان رفتارهای سالم و رفتارهای سمی یک خانواده وجود دارد.

سوزان فوروارد (Susan Forward) در این کتاب بر شناختن این تفاوت‌ها، بازشناسی آسیب‌ها و رفع آنان تأکید می‌کند و معتقد است یافتن و درمان این آسیب‌ها می‌تواند ما را در داشتن ذهنی آرام‌تر و کارآمدتر یاری کند. او با ارائه مثال‌هایی متعدد از تجربه‌هایی که در درمان بیماران به دست آورده است، ما را در دریافت بهتر مقصود و هدف کتاب یاری می‌کند تا اثربخشی کتاب را قوت ببخشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "والدین سمی" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک