loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

معلم باید در خط مقدم باشد

5 / 0
like like
like like

تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم انبیا الهی و ائمه اطهار در طول تاریخ بوده و همواره تربیت، علم آموزی و کار حساس معلمان مورد ستایش پیشوایان دینی بوده است.
از آنجا که معلمی و تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی دارد مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» که گلچینی دل نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در طول سال های 66 تا 97 است، تدوین شده تا گامی موثر در جهت تربیت نسل انقلاب اسلامی برداشته شود.
این کتاب در 6 فصل و 3 ضمیمه تدوین شده است.
براساس این گزارش فصل اول این کتاب به ارزش و جایگاه معلم که نقشی حساس، پررنگ در تربیت، دارای اجر بالا و مسئولیتی سنگین دارد، پرداخته است.همچنین فصل دوم ارزش علم و علم آموزی در گذشته، حال و آینده و تاثیر آن بر پیشرفت جامعه را دربرگرفته است.
در فصلهای بعدی این کتاب به موضوعاتی پیرامون جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، اهمیت فرهنگ و توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، وظایف و اهداف معلمان، لزوم خودباوری به دانش آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و ... بیان شده است.
همچنین در بخش ضمائم این کتاب به موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر ،سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش گنجانده شده است.
لازم به ذکر است بیانات معظم له در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند ایراد گردیده است.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "معلم باید در خط مقدم باشد" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک