loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

5 / 0
like like
like like

«ازدواج‌ها چرا موفق می‌شوند و چرا شکست می‌خورند» نوشته جان گاتمن(-1942) و نَن سیلور است.
این کتاب به خواننده کمک می‌کند دریابد چگونه افزایش تدریجی منفی‌گرایی حتی می‌تواند زندگی‌های شاد را تحت تاثیر بگذارد و بین زن و شوهرها فاصله ایجاد کند.
اما همیشه راه‌حل‌هایی برای بهبود رابطه‌هایی که دچار بی‌توجهی شده‌اند وجود دارد. نخستین گام در این زمینه دور شدن از چهار عنصر آسیب‌رسان یعنی انتقادی شدن، تحقیر، حالت تدافعی و سکوت در زمان بروز اختلافات است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
در این کتاب خواهید دید که چرا برخی از این فرضیه‌های قراردادی، منسوخ و تاریخ‌گذشته‌اند و با خواندن توضیحات من، احساسات غافل‌گیرکننده و درعین‌حال تعیین‌کننده در زندگی‌ها را درخواهید یافت؛ نیروهای بالقوه‌ای که آن‌ها را به شکلی ساده درآورده‌ام تا شما بتوانید از آن‌ها برای تعیین شکل زندگی‌تان بهره بگیرید.
خوب است بدانید که اگر با این نقشه آشنا شوید و بدانید کدام نوع احساس‌ها در ازدواج درست‌اند و کدام‌یک نادرست، نیروهای فریب‌دهنده و غافل‌گیرکننده که در رابطه شما به حالت مرموز وجود دارند، دیگر وجود نخواهند داشت و دیگر در خصوص آن‌ها رحم و عطوفت و مسامحه از خود نشان نمی‌دهید.
در این کتاب به شما نشان خواهم داد چگونه این نیروها را بیابید. به این ترتیب می‌توانید احساسات پنهان را در زندگی زناشویی‌تان کشف کنید، درست مانند عکس‌برداری با اشعه ایکس که همه اجزای نهفته در بدن را نشان می‌دهد. با نمایان کردن این نیروهای پنهان می‌توانید جهت‌گیری زندگی‌تان را به دست گیرید، به مشاجرات ویرانگر پایان دهید، روش‌های مخرّب و ذهنیت‌های نادرست درباره یکدیگر را کنار بگذارید و چرخه واکنش نامناسب را متوقف کنید. در عوض می‌توانید ارتباطی کامل و حیاتی ایجاد کنید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک