loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

شهید عزیز

5 / 0
like like
like like

کتاب شهید عزیز حاوی خاطراتی دلنشین  و درس آموز از زندگی دلیر مردی است که نگذاشت علاقه اش به دنیا و زرق و برق هایش بندی بر قدم هایش باشد و او را به مقصودش نرساند.شهید محمود رادمهر که از جمله لشکریان لشکر 25 کربلا است و در خان طومان سوریه به شهادت رسیده است .کتاب بر مبنای خاطرات دوستان, مادر و همسر این شهید والامقام مدافع حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها نگاشته شده است. وجه تسمیه این کتاب آن است که در دیداری که خانواده ایشان با مقام معظم رهبری مد ظله داشتند ایشان با دست مبارکشان پشت عکس نوشتند:« سلام خدا بر شهید عزیز».
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
جبهه الحاضر که بودیم وقت ناهار هرکس که می توانست خودش را به سفره ناهار یا شام می رساند. بچه های با صفایی بودند که وقتی دور هم می نشستند حال و هوای بی نظیری بین دوستان ایجاد می شد. محمود هم خودش را به سفره می رساند. وقتی می آمد با شوخ طبعی بی نظیری که داشت , جمع ما را گرم می کرد . گاهی از شوخی هایش آنقدر می خندیدیم که ریسه می رفتیم.
آن ایام موقع ناهار و شام به ما نوشابه های پپسی هم می دادندبرخی دوستان معتقد بودندکه این نوشابه ها تحت مالکیت صهیونیست ها است و استفاده از آن به نوعی حمایت مالی از اسرتئیل محسوب می شود.آنها تاکید می کردند پول این نوشابه ها تبدیل به گلوله می شود و به قلب مسلمانان فرو خواهد رفت. برای همین خودشان  نمی خوردند و به دیگران هم توصیه می کردند از آنها استفاده نکنند. محمود با اینکه با نظر آنها موافق بود , گاهی سر به سرشان می گذاشت و وقتی سر سفره می آمد, به یکی از همسفره ای ها می گفت: « داداش ! یکی از اون پپسی های اصل اسرائیلی رو بده !».
آن را می گرفت و دربش را باز می کرد و سر می کشید و بعدش یک « سلام بر حسین !» بلند می گفت. بعدش هم خنده کنان می گفت : « چه حالی می دهد نوشابه اسرائیلی بخوری و آخرش بگویی سلام بر حسین علیه السلام!». با این حرف ها آنقدر ما را می خنداند که نمی فهمیدیم کی غذایمان را خوردیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "شهید عزیز" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک