loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

خاطرات موتورسیکلت

5 / 0
like like
like like

محصولات مرتبط

کتاب خاطرات موتورسیکلت، به روایت بخشی از زندگی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ آمریکای لاتین، ارنستو چه گوارا می‌پردازد. 
ارنستو چه گوارا (Ernesto Guevara)، پزشک، چریک، سیاستمدار و نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست، زاده آرژانتین بود. پسری جوان که تصمیم می‌گیرد به همراه دوست پزشک خود برای دیدن زیبایی‌های آمریکای لاتین و درمان جزامی‌ها با موتور سیکلت به تمام آمریکای جنوبی سفر کنند. خاطرات سفر با موتورسیکلت (The motorcycle diaries) در واقع یادداشت‌های این سفر هیجان‌انگیز است.
این سفر آغاز تحول در زندگی او بود و مسیر زندگی او را به کلی تغییر داد. دیدن درد و رنج و فقر مردم آمریکای لاتین تاثیر عمیقی بر روح و روان چه گوارا گذاشت و باعث ورود او به عرصه سیاست و مبارزه شد.
چه‌گوارا یکی از اعضای جنبش فیدل کاسترو بود. این جنبش در سال 1959 قدرت را در کوبا به‌ دست‌ آورد. چه‌ گوارا چندین پست مهم در دولت جدید کوبا از جمله سفیر، رئیس بانک مرکزی و وزیر صنایع را بر عهده داشت و پس از آن با امید برانگیختن انقلاب در دیگر کشورها کوبا را ترک کرد. سپس در بولیوی ناکام ماند و در نهایت در همان‌جا توسط نیروهای نظامی بولیوی با کمک سازمان سیا دستگیر و به سرعت تیرباران شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "خاطرات موتورسیکلت" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک