loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

موج سوم

5 / 0
like like
like like

«پا به هستی گذاشتیم که بخندیم یا بگرییم؟ این مرگ است که بر ما سایه افکنده یا حیاتی است دوباره؟»- کارلوس فوئنتس
«موج سوم» نوشته الوین تافلر(2016-1928) محقق و نظریه‌پرداز آمریکایی است. تافلر بیشتر به دلیل پیش‌بینی‌هایش نسبت به آینده مشهور است.
در دورانی که شایعات مربوط به وقوع جنگ جهانی سوم ارزها را به نوسان درآورده و لشکریان توفان در بسیاری سرزمینها خود را آماده حمله ساخته‌اند، ما با وحشت به عناوین روزنامه‌ها خیره می‌شویم. ارزش طلا ااین حرارت‌سنج ترس رکورد می‌شکند. بانکها به لرزه درآمده‌اند. تورم از کنترل خارج شده و دولتهای جهان به فلج عمومی و کندذهنی مبتلا شده‌اند.
گروه کُرِ بزرگ کاساندرا1 در برابر این رویدادها گوشها را با نوای سرنوشتِ شوم پر می‌کند و انسان کوچه و خیابان زیر لب زمزمه می‌کند که دنیا «دیوانه» شده است. و در همان حال کارشناسان و صاحب‌نظران به همه روندهایی اشاره می‌کنند که به فاجعه می‌انجامد.
این کتاب نقطه‌نظر کاملاً متفاوتی ارائه می‌دهد. تافلر عقیده دارد که کار جهان به جنون کشیده نشده، بلکه در پسِ هیاهو و قیل وقالِ حوادث به ظاهر بی‌ربط، طرحی شگفت‌انگیز و امیدبخش نهفته است. این کتاب تصویری است از آن طرح و آن امید.موج سوم به کسانی تعلق دارد که فکر می‌کنند داستان بشری به انتها نرسیده و تازه آغاز شده است.
امروزه موجی قوی، بخش عظیمی از جهان را فراگرفته و دنیایی عجیب و تازه برای کار و تفریح، ازدواج و پرورش اطفال، یا بازنشستگی خلق کرده است. در این فضای گیج‌کننده، بازرگانان برخلاف جریانهای نامنظم اقتصادی شنا می‌کنند؛ سیاستمداران مدام می‌بینند که میزان محبوبیتشان در میان مردم در نوسان است؛ دانشگاهها، بیمارستانها و سازمانهای دیگر نومیدانه با تورم در جنگ‌اند؛ نظامهای ارزشی متلاشی شده و فرومی‌ریزند؛ در همان حال قایق نجات خانواده و کلیسا و دولت با موانع و امواج خروشان در ستیز است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "موج سوم" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک