loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

ولایت و حکومت

5 / 0
like like
like like

این کتاب شامل مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در ارتباط با موضوع ولایت و حکومت که از سال 1353 تا 1390 توسط ایشان ایراد شده است.
این پراکندگی زمانی، خود به سه بخش اساسی قابل تقسیم است. بخش اول شامل بخشی از سخنرانی های پیوسته ایست که در ماه مبارک رمضان سال 1353 ایراد شده و «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نام دارد؛ این نامی است که توسط خود ایشان، در همان ایام انتخاب شده است.
در این سخنرانی های سلسله وار، مباحث بسیار مهمی درباره ولایت و حکومت مطرح شده است که در کتاب خواهید خواند. البته مباحث طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مطالبی سرشار از معارف ناب است که شامل موضوعات ایمان، توحید، نبوت و ولایت است که جا دارد به صورت یکجا و در کنار هم دیده و خوانده شوند.
بخش دوم شامل مجموعه ی نماز جمعه هاست و بیانات ایشان در خطبه هایی که در دوران ریاست جمهوری، در سال های 1362 و 1363 و 1366 ایراد شده است.مباحثی که از خطبه های نماز جمعه برای این کتاب انتخاب شده و به طور مفصل به آن پرداخته شده، مسئله ولایت و حکومت است. در این کتاب از بیست و پنج خطبه نماز جمعه، در ذیل این بحث استفاده شده است که بیش از شصت درصد از کتاب را شامل می شود.
بخش سوم شامل بعضی سخنرانی های پراکنده در دوران ریاست جمهوری و رهبری ایشان است که به خوبی فضاهای خالی بحث را تکمیل کرده اند. در دوران رهبری، فرصت هایی همچون عید غدیرخم و همچنین دیدار با اعضای مجلس خبرگان، این فرصت را برای ایشان مهیا می کرده است که به این مباحث بپردازند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "ولایت و حکومت" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک