loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

دست بردن زیر لباس سیب

5 / 0
like like
like like

کتاب «دست بردن زیر لباس سیب» اثر نویسنده، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی، محمد صالح علا است. این اثر، مجموعه‌ای از کوتاه‌ نگاری‌ های عاشقانۀ این شاعر توانا است. محمد صالح علا در این کتاب تک‌ گویی‌ های با محبوب خیالی خود انجام داده است و احساسات شاعرانه خود را به این معشوق خیالی ابراز نموده است.
مانند تمام آثار قبلی این شاعر توانا و با احساس، کتاب «دست بردن زیر لباس سیب» نیز سرشار از خیال‌پردازی‌های زیبای شاعر، صور خیال دل‌انگیز و صناعات ادبی است که به زبانی ساده و بدون تکلف بیان شده است و این سادگی و احساس پرشور که در قالب کلمات بروز یافته است به راحتی توجه هر خواننده‌ای را به کتاب جلب خواهد نمود.
شاعر در این کتاب، معشوق خود را با عنوان «محبوب من» مورد خطاب قرار می‌دهد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: محبوبم! من زائر یادهایتوام. شمع‌ها را در دلم روشن می‌کنم. به پنجره یاد تو دخیل می‌بندم؛ این جان نذر توست. شفاعت یاد تو آن نیمه رستگار شدۀ جان من است. سینه من بنگاه عاشقی است. یاد شما قصه‌ای عادلانه است. و این شمع که در من می‌سوزد اجرت عاشقی است. عطر شمعدانی‌های صورتی همه جایی ریخته است. یاد تو قدیم است و در دل من غریبی نمی‌کند.
شعرهای محمد صالح علا همیشه محبوب و مورد توجه شعردوستان بوده است که خود علت توجه را این می‌داند که شعرهایش  پاکنویس زندگی مردم هستند و چون مردم زندگی خود را در این شعرهای می‌یابند با آن ارتباط نزدیک برقرار می‌کنند. کتاب «دست بردن زیر لباس سیب» که عنوانش از یکی از شعرهای همین کتاب برداشته شده است به خوبی با عموم مردم ارتباط نزدیکی برقرار می‌کند و هر شخصی می‌تواند با خواندن این اثر زیبا و احساسی با خیال شاعرانه و محبوب خیالی شاعر همراه شود و لحظاتی از واقعیات پیرامون خود فاصله بگیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "دست بردن زیر لباس سیب" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک