loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

دو برج

5 / 0
like like
like like

کتاب دو برج اثر جان رونالد روئل تالکین، ترجمۀ بخش دوم ارباب حلقه‌ها است. از زمان نگارش کتاب تاکنون ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. کتاب ارباب‌حلقه‌ها یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن 21 به شمار می‌رود.
ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) رمانی به سبک خیال‌پردازی حماسی است. این مجموعه داستان ادامهٔ اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. تالکین این مجموعه را پس از دوازده سال کار، در طی سال‌های 1954 تا 1956 منتشر کرد و برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد.
دو برج بخش دوم ارباب حلقه‌ها‌ست. زیبایی‌هایی در این کتاب هست که به‌سان شمشیر می‌شکافد و همچون فولاد سر می‌سوزاند. کتاب دو برج، داستان تک تک یاران حلقه را پس از پراکنده شدن باز می‌گوید. گروهی از یاران نومیدانه خود را برای نبرد با سائورون، دشمن پلید باستانی آماده می‌کنند و گروهی دیگر مشغول دست‌و‌پنجه نرم کردن با خیانت ایزنگارد هستند. فرودو و سام باید حلقۀ نفرین شده را برای نابودی به قلمرو فرمانروای تاریکی ببرند. راهنمای این دو در این سفر گولوم فریبکار و حریص است که شهوت حلقۀ قدرت او را مسخ کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "دو برج" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک