loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

رهبری از بالای خط (رویکردی جدید برای موفقیت پایدار)

5 / 0
like like
like like

چرا کتاب دیگری دربارهٔ رهبری؟
هنگامی‌که این را از خودمان پرسیدیم، پاسخمان این بود، «زیرا بیشتر مدل‌های فعلی رهبری کارآمد نیستند».اجازه بدهید منظورمان را شفاف توضیح دهیم. مدل‌های رهبری امروزی در دستیابی به اهداف مطلوبی مانند خلق ارزش برای سهامداران، افزایش سهم بازار، توسعهٔ محصولات جدید، پیروزی در رقابت، ایجاد ثروت و شهرت برای برخی از رهبران خاص و ارائهٔ چارچوب‌هایی مفید به دانشکده‌های کسب‌وکار برای آموزش رهبران آینده به طورنسبی تأثیرگذارند. اما ما دریافته‌ایم که این نتایج کافی نیستند، چراکه این مدل‌ها در سه سطح بسیار مهم ناپایدارند.
سطح فردی:
ما با مشتریان متنوعی همکاری کرده‌ایم، از بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برتر دنیا گرفته تا سازمان‌های پیشرو در عرضۀ خدمات سلامتی و شرکت‌های پرچم‌دار در حوزۀ فنــاوری. ما با کسب‌وکارهای نوپــای کارآفرینانه، کسب‌وکارهای کوچک و  500 ســازمان برتــر فورچون کار می‌کنیم. ما به هزاران نفر از رهبران، شــامل باهوش‌ترین‌های نسـل هزاره خدمات مربیگری، تسهیلگری و مشاوره عرضه کرده‌ایم.ما با بسیاری از رهبران برجسته‌ای که با ازدواج نافرجام، خانوادهٔ ازهم‌گسیخته، دل بی‌احساس و آینده‌ای بی رؤیا وارد میان‌سالی شده‌اند کار کرده‌ایم. آن‌ها می‌توانند با افتخار دربارهٔ دستیابی به تعداد زیادی از اهداف پیش‌بینی‌شدهٔ فصلی صحبت کنند اما برای پیدا کردن معنا، رضایتمندی، شادکامی و تعادل در تقلا هستند.

سطح سازمانی:
رهبران فرسوده، پراسترس و خسته سازمان‌هایی را می‌پرورانند که در آن‌ها میزان خروج کارکنان و هزینه‌های سلامتی زیاد و دلبستگی کارکنان کم است. همچنین در این سازمان‌ها تیم‌های غیر مؤثری پدید می‌آیند که اغلب ضد یکدیگر عمل می‌کنند. مدل‌های فعلی رهبری از سازمان‌ها می خواهند که افراد را عمدتاً از طریق ترس و پاداش‌های بیرونی برانگیزانند. باوجودآنکه هیچکس بحثی ندارد که این شیوه‌های انگیزش می‌توانند موجب نتایج کوتاه مدت شوند، این شیوه‌ها معمولاً با بدبینی در محیط کار همراه‌اند و پیامدهای منفی بلندمدتی دارند. در چنین موقعیت‌هایی، رهبران برای افزایش بهره‌وری باید پیوسته ترس و اضطراب را تشدید کنند و سپس از مشوق‌های مالی بیشتر برای نگه داشتن افراد ترسیده، بدبین و خسته استفاده کنند. اگر هدف ساختن سازمان‌های پرانرژی، خلاق و سودآور با تیم‌های مشتاق و بهره‌ور در بلندمدت است، بدون شک این مدل‌ها پایدار نیستند.
سطح سیاره‌ای: ....

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "رهبری از بالای خط (رویکردی جدید برای موفقیت پایدار)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک