loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

بازآفرینی واقعیت (مجموعه 27 قصه از 27 نویسنده معاصر ایران)

5 / 0
like like
like like

مجموعه ی داستانی بازآفرینی واقعیت اثری است از محمدعلی سپانلو، نویسنده و منتقد ادبی معاصر که با انتخاب داستان های برگزیده و برتر از بیست و هفت نویسنده ی بزرگ هم عصر ما قدمی مهم در معرفی این آثار داشت. سپانلو که از اعضای اولیه ی کانون نویسندگان ایران محسوب می شد در میان جمع بزرگی از روشنفکران ایرانی از چهره های تاثیرگذار زمان خود محسوب شده و با تالیف آثار متعدد ادبی از جمله ترجمه و شعر نام خود را در تاریخ ادبی معاصر ثبت کرده است.

باز آفرینی واقعیت اثری بود که وی در زمان حیات خود بارها آن را اصلاح و مورد تجدید نظر قرار داد. روند اصلاح و انتخاب قصه ها در این کتاب، از باریک بینی و نکته سنجی سپانلو پرده بر می دارد و آخرین چاپ آن که وی پیش از وفات آن را مورد بازبینی قرار داد برای همیشه به یکی از آثار مرجع کلاسیک در تاریخ ادبیات ایران تبدیل شده است. این کتاب در واقع فرزند جوان داستان نویسی معاصر محسوب می شود که روند شکل گیری قالب داستان نویسی مدرن و جدا شدن آن از شکل سنتی و کلاسیک را به خوبی نشان می دهد. این تغییر در شکل و قالب، حاصل آشنایی نویسندگان ایرانی با اسلوب داستان نویسی غرب و در نهایت تطابق آن با معیارهای قصه پردازی ایرانی است.

علاوه بر پیشگفتار کوتاهی که در ابتدای کتاب آمده، سپانلو در ابتدای هر قصه یادداشتی در مورد نویسنده و نظر هنری خود به آن نویسنده و داستان آورده است. انتشارات نگاه در جدیدترین چاپ این کتاب، اسامی بیست و هفت نویسنده ی مذکور را در طراحی جلد کتاب آورده است.
 

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "بازآفرینی واقعیت (مجموعه 27 قصه از 27 نویسنده معاصر ایران)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک