loader-img
loader-img-2
هدر ارسال پستی

برگ هایی از کارنامه دولت جنگ (1360-1368)

5 / 0
like like
like like

"برگ هایی از کارنامه دولت جنگ" از سال 1360 تا 1368 اثری است به کوشش "علیرضا حسینی بهشتی" و دیگر پژوهشگران که در آن تاریخ جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعثی عراق و افراد و سازمان هایی که در این زمینه مشارکت ورزیدند مورد بررسی قرار می گیرد.
بعد از انقلاب بهمن ماه سال پنجاه و هفت که به دست ملت و گروه های مبارز داخل کشور صورت گرفت، سرنوشت کشور به دست مردم افتاد. سپس تلاشی همه جانبه از سوی نهادهای مردمی برای توسعه و بازسازی کشور آغاز گردید اما دیری نپایید که این رهایی توسط رژیم بعثی تهدید شد. تاریخ هشت ساله ی جنگ علاوه بر اهمیت آن به عنوان یک برهه مقاومت خالص مردم، نقش مهمی در درک نحوه ی شکل گیری کانون های قدرت امروزی نیز دارد. بدون آگاهی از سیاست های دوران جنگ و جبهه های مختلف پایداری، نمی توان درک درستی از اوضاع سیاسی و اجتماعی کنونی داشت و شناخت بخش مهمی از تاریخ و هویت میهن نیز خدشه دار خواهد شد.
آنچه " علیرضا حسینی بهشتی" با مشارکت دیگران تلاش کرده تا در کتاب "برگ هایی از کارنامه دولت جنگ" گردآوری کند عملکردی است از دولت "میرحسین موسوی" در هشت سال جنگ تحمیلی که دارای ویژگی های خاصی می باشد. مطالب مطرح شده بر مبنای داده های معتبر تاریخی نگارش شده اما به نحوی است که خواننده با تاریخ نگاری صرف مواجه نباشد. کتاب با سبک انتقاد و بررسی ریزبینانه نوشته شده و تلاش شده تا بی طرفانه و بدون مدح یا تخریب نگارش شود. مطالب به دست افراد متخصص و صاحب نظر تدوین شده و بیش از جنبه ی ژورنالیستی یا پژوهشی، به جنبه ی علمی و ترویج آن توجه شده است و در نهایت می توان گفت که عمده ی افرادی که از سواد دانشگاهی برخوردارند مخاطب این کتاب محسوب می شوند.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "برگ هایی از کارنامه دولت جنگ (1360-1368)" می نویسد
طراحی فروشگاه اینترنتی توسط آلماتک